Tuesday, May 19, 2015

A city on a fish

There is only one fish, a city and some tales, which are not clearly formulated.


illustration for a contest

Iegrāmatošanai: uzzīmēju bildi konkursam. Šoreiz man paša zīmētais pat tīri labi patīk, kaut gribētos, lai es mācētu ar krāsām radīt ne tikai kalambūru, bet arī kādu sakarīgu noskaņu.. un esmu nodomājis kādu laiku mest mākslai ar roku. Apzinos, ka tas ko daru tā īsti nevienu neuzrunā, mani pašu ieskaitot. Katrā ziņā, tajā visā, ko daru, kaut kā pietrūkst. Ir tik zvērīgi grūti saprast/saskatīt kas. Vienk man patīk kaut ko radīt. Tā ir tāda stulba, bet aizvien retāk sastopama parādība. Pievērsīšos atkal diendarbnieka amatam. Paspīdējusi šance ar augstspiediena verķi patīrīt vienas mājas terasi, sīki remontu darbi, sakopšanas un kravu nēsāšana. Pārējā laikā vizināšos ar vienriteni. Arī grāmatas stāv plauktā pārklājušās ar nostaļģisku putekļu kārtu. Ir tikai kaut kā jāsaņemas un jāpabeidz tā pa lēto un anonīmi zīmējamā bērnu grāmata islandiešu izdevniecībai. Parēķināju, cik par to saņemšu un sapratu, ka manas izmisīgās vēlmes reiz noilustrēt grāmatu bija aizmiglojušas jau tā nedzidro skatu uz patiesību. Bet patiesība ir tāda, ka man par ilustrācijām ir noteikta maksa, kas ir stipri mazāka par to, ko parasti citiem pieticīgi prasu, turklāt, ne slava, ne atpazīstamība nepienāksies man.. mans vārds visp. nekur nebūs pieminēts un arī savā portfolio varēšu izmantot ne visu sevis uzzīmēto. Nav labi būt spoku ilustratoram, bet ja to dara, tad vismaz par kārtīgu piķi. Esmu iegrābies kā pusaugu stulbais skuķis, kurš tik ļoti vēlas pazaudēt nevainību, ka piekritis nodrāzties ar pirmo atpogāto pimpi. Un tad, kad tas notiek pēc uzstājīgas uzmākšanās katram pretimnācējam, var dauzīt savu stulbo pauri pret personīgā Ego sienām un raudāt gaužo asariņu. Nahui šito visu ākstīšanos. Man vajadzētu kaut kur redzamā vietā sev pierakstīt; nezīmēt nevienam ko par brīvu, jo viņi to nekad neizdos un nepublicēs (pārbaudīts vairākos piegājienos) un neuzņemties ilustrēt grāmatas pa lēto un anonīmi, pat ja čuras sprāgst pa acīm, kā gribas uzzīmēt vismaz vienu grāmatu dzīvē. Arī no tāda pasākuma laimes nebūs.

No comments:

Post a Comment