Saturday, December 13, 2014

sketch

I will need this page from a sketchbook. Don't look at this.


horrible

Iegrāmatošanai: Esmu iegādājies vargānu. It kā esot no Nepālas. Tas bija vienīgais kaut cik sakarīgi skanošais no visas tās Luksemburgas Ziemassvētku tirdziņā iztirgojamās čupas. Es visp nesaprotu, ko viņi iesāks ar tiem pārējiem lūžņiem, ņemot vērā, ka skaņu no tiem dabūt ārā nekādu sakarīgo nevar. Pie reizes iemēģināju didžeridū un sev pa lielu kaunu konstatēju, ka nemāku vairs no tā dabūt ārā ne nieka. Luksemburgiešu tante nodemonstrēja, kā sanāk viņai - viņa nezināja, ka Austrālijā par tādu joku nigeri viņu nomočītu ar kailām rokām, jo tur pūst tādas lietas sievietēm redz nedrīkst. Tā vismaz neta plašumos stāv rakstīts. Vargāns, kā smejies, ir mani pavadījis arī iepriekšējā izolācijā - Plaušu tuberkulozes slimnīcā, kur es pabiju daudz un ilgi. Toreiz man bija diezgan draņķīgi skanošs Lauras dāvināts, Brīvdabas muzeja kalēju kaldināts verķis. Laurai to senajos laikos uzdāvināja viņas tā brīža līgavainis, kas bija kalējs, bet tā kā jauniešu mīlestība mēdz būt diezgan mainīga, tad vargāns pārceļoja pie manis. To, ka ceļojošais vargāns draņķīgi skanēja, es uzzināju krietni vēlāk, tikai tad, kad kārtējā Zarasai "Menuo Juodaragis" festivāla laikā izmēģināju kādus 20 vargānus. Toreiz Ilona man uzsauca vienu, ko blakus gulšņājošais folklorists arī atzina par labāko. Tā es šo vargānu strinkšķināju vairākus gadus, līdz pienāca briesmīgā diena, kad nolēmu to ielikt grāmatā kā grāmatzīmi un vēlāk grāmatu aiztaisīt. Vargānam, protams, nolūza mēlīte. Kāda mārrutka pēc man bija jālieto tāda grāmatzīme, ja es tā pat atceros, kurā lapā mēdzu beigt lasīt, nemācēšu teikt. Tagad es ilgām stundām sēžu vannas istabā uz poda un spēlēju vargānu.. nu, tur akustika ir vislabākā un arī kaimiņi var dzirdēt. Beidzot esmu uzzinājis, ka maniem kaimiņiem arī ir muzikālas pretenzijas, jo vargānu, kā noprotu, var dzirdēt visās vannas istabās pateicoties ventilācijas sitēmai.

No comments:

Post a Comment