Tuesday, December 23, 2014

Last illustration

This years last illustration. Happy New 2015 Year! I'm going to Lisbon looking for street art and old cemeteries.


for "Mazputniņš"

Iegrāmatošanai: Gads ir cauri. Šis bija viens labi traks gads. Bet es emu dzīves situācijā tieši tādā pašā bezceļa stāvoklī kā tad, kad gads vēl nebija iestājies. Rīt došos atkal uz Portugāli.. mani ņems līdzi. Neviena no manis iesāktajām lietām nav izdzīvojusi, nekas panāktais neturpināsies. Sevi mierinu ar to, ka vismaz esmu visur kur bijis, daudz kur piedalījies un tādā garā. Gada neatklājamā un slēpjamā daļa bija vēl jo intensīvāka un vēl jo trakāka, bet arī tā nu raustās pēdējos agonijas krampjos. Lai gads beigtos pavisam simboliski piepildījies, iegāju vannā. Neesmu bijis vannā kopš bērnības. Tas, protams bija briesmīgi ne tikai tādēļ, ka man vienkārši nepatīk ar ūdeni saistītās mazgāšanā lietas. Vanna ir tā vieta, kur es ieslīgstu klaustrofobijas nespēkā, kur visas manas ilūzijas par ķermenisko skaistumu pārvēršas lipīgi nepatīkamā, nost nedabūnamā drazas kārtā, kas veļas no visurienes, kur vien nejauši pieskaros.. tur mani pamet pēdējie spēki pretoties apkārtējās pasaules slapjajai eksistencei un es lēnām slīkstu. Varlamovs ir izdomājis saukli: "Varšava ir ideāla vieta pašnāvībai". Patiesībā, tā vieta ir vanna. Tikko es ieeju vannā, tā momentāni mirstu. Šoreiz no drošas bojā ejas mani paglāba tikai tas, ka izšķīšanas sākumā roka bezspēkā uzkārās uz aukstā ūdens krāna. Ar pēdējiem spēkiem es izrāpos no vannas istabas koridorī, kur ietinies uz grīdas atstātajā dvielī turpināju ceļu tālāk no tā briesmīgās vietas..

Un gads diemžēl beidzas ar aplauzienu sēriju, no kuriem pēdējais ir saistīts augstāk redzamo ilustrāciju Poruka dzejolim "Tracis". Pārējās ilustrācijas redz nevajadzēs un arī šo velns viņu zin kad kāds pievienos publiskai lietošanai. Un otras grāmatas tante arī pazudusi ar visiem plāniem. Man sāk likties, ka zīmēšana par brīvu cilvēkos veicina vēlmi paņirgāties par viņu rokās nonākošo lolojumu un tā autoriem.. nu, būtībā arī ar apmaksājamām ilustrācijām man labāk neiet.. tas klients samaksāja tikai pusi, kā rezultāta rezultātā es paliku bez vienīgā maksājošā klienta.. paliku bez ilgi krātā jaunā datora, ka nodega rūgdams. Paliku.. ai, dai nu to negatīvo statistiku. Nu nekas, vismaz es beidzot tapu brīvs un tīrs, un varu darīt ko gribu, ko tūlīt, pēc ūdens izlaišanas no vannas, arī darīšu. Bāc, tikai kā lai to izdara neiejot vannas istabā!?

No comments:

Post a Comment