Wednesday, November 16, 2016

Aquatic

It's for the http://illustrationfriday.com/


bla

Iegrāmatošanai: reiz es dzīvoju uz salas. Uz šī salas es nodzīvoju gandrīz divus gadus. Uz salas es arī aizsāku veidot šo blogu. Sākotnēji gan tas bija domāts tikai kā vieta, kur uz ātro izlikt dažus vektoru zīmējumus un dabūt darbu vienā amerikāņu rokeru uzņēmumā. Iedomājos, ka ar laiku es varētu pelnīt zīmējot datorā kaut kādus ķēmus. Darbu es toreiz dabūju un potenciālais portfolio kļuva par dūdeļu un citu briesmīgu ķēpu dienasgrāmatu. Kad no salas aizbraucu, arī amerikāņi mani pasūtīja dillēs. Ar to mana zīmēšanas karjera izbeidzās un vairs man pastāvīga zīmēšanas darba nav bijis. Taču ķēpu blogs saglabājās un dīvainā kārtā es to papildinu vēl joprojām. Man bija doma pierakstīt arī uz salas piedzīvoto, redzēto, sasapņoto utt.. bet es vēl jo projām nevaru tam saņemties.. bet atmiņas gaist. Tad nu vismaz iekopēšu te Santai vēstulē rakstītās atbildes, varbūt kādreiz saņemšos uzrakstīt normālu memuāru. Salu, ja kas sauc Madeira.

Te no pirmās vēstules:

Jā, es Madeirā nodzīvoju gandrīz divus gadus. :) Tur, braukājot pa salu, var sastapt dažādākās ainavas; sākot no ziedošiem milzu koku apstādījumiem un beidzot ar tuksnešaini brūnganpelēkiem mēness skatiem, kur aug tikai ļoti izturīgi kērpjveidīgi augi. Un tas viss nieka salā, kuras izmēri ir 57 x 22km. Un tā uznirst no 6 km dziļuma.. un ir jau sen kā snaudošs vulkāns, kura vidū (vulkāna krāterī) atrodas Mūķeņu ieleja.. viņas reiz uz turieni pamuka no seksuāli izbadējušamies pirātiem un tur arī palika dzīvoties. Un tur es pirmo reizi redzēju tādu zvērīgu daudzumu ar pamestām dzīvojamajām mājām.. un aizslēgtu veikalu, kas tāds - ar visu iedzīvi, tur stāvēja aizslēgts jau no septiņdesmitajiem gadiem (caur aizputējušajiem logiem gan bija grūti tur ko daudz saskatīt, bet skaidri varēja redzēt seno kokokolas pudeļu rindu vienā plauktā). Es gan neredzēju tur uzrakstu "Volto Já" (atgriezīšos drīz), kas ir redzami katra aizslēgta veikala durvīs, arī tiem veikaliem, kur skaidri redzams, ka neviens tur vairs neatgriezīsies. :)
Ziemas laikā tur mēdz būt pamatīgas lietus gāzes daudzu nedēļu garumā, un tad kādu brīdi tas viss labums drausmīgi tricinādams zemi un trokšņodams nāk lejā no kalniem.. tad ir vāks pilnīgs. Es dzīvoju kādu laiku mājā tieši pie kanāla, kurā noplūda viena tāda straume.. domāju, ka pietaisīšu bikses no šausmām. Tā dubļu upes radītā“zemestrīce” bija jāklausās kāda nedēļa, ārā iet bija baisi, uzkāpu uz mājas jumta un no turienes skatījos kā pa kanālu tiem nesti vairāku tonnu akmens blāķi. Vienu tādu gadu Madeirā plūdu izraisītajos gruvumos bojā aizgāja ap 40 cilvēku.

un no otras vēstules:

Tur būtu forši aizbraukt padzīvot kādu gadu un tad atkal pēc kādiem 10 gadiem. Man baismīgi patika vazāties pa levadām – tie viņu dažāda platuma un garuma kalnu notekgrāvīši ar taciņu blakus.. un pa visādam nabadzīgām, pamazām izmirstošām apdzīvotajām vietām. :) Un ar autobusu izbraukāties tā pat, vienalga kur, tur ir pasakaini – liekas, ka tu nokritīsi kraujā vai iebrauksi sienā ik pēc katra pagrieziena, un kā viņi tur pabrauc viens otram garām tajās šaurajās ieliņās, man vispār nav skaidrs. :)
Par peldēšanos gan nezinu. Tieši Madeiras salā ar peldēšanos ir visai pašvaki. Jā kādam patīk pludmale ar smiltiņām, tad tur tādas nav. Ir ar oļiem un vienk bazalta akmeņiem pludmalītes, ir pa retam melnu bazalta grants pludmalītes, bet to ir maz, jo maz ir tiešas - lēzenas pieejas okeānam (biežāk gan to dēvē par jūru.. nez kādēļ). Vienu īsu brīdi bija kūrorta pilsētiņās Kanisal un Mašiko savestas no Āfrikas smiltis, bet tās turas galvenokārt līdz rudens vētrām. Protams, ka pie gandrīz katra hoteļa ir baseins, tur tad ari tūristi parasti peldas :) Vēl netālu ir Porto Santo sala, kur ir baltās smiltiņas. Bet tur visu sagrābuši norvēģi, tā ka cenas ir necilvēcīgi zvērīgas un neviens normāls cilvēks, kas nav miljonārs vai nav šis salas iedzīvotājs, uz turieni tā pat nedodas. :) Sākot ar oktobri gan arī pludmalēs tusējas tikai pašnāvnieki, jo viļņi ir milzīgu un tie ripo kopā ar akmeņiem.. toties nav problēmu ar jūras ežiem, jo tos akmeņi samaļ :)
Jā, temperatūra tur ir aptuveni pluss 18. Un tā pārāk nelēkā. Ziemā mēdz būt 15, bet vasarā daudz augstāk par 24 nekāpj. Tādā ziņā tur ir ļoti patīkami apstākļi :)

No comments:

Post a Comment